وبلاگ

وبلاگ شایان جانبی، در زمینه فروش کابل، شارژر، اکسسوری ماشین، صوتی و تصویری، هاب به دصورت عمده و تکی فعالیت دارد. شما می توانید با مطالعه وبلاگ ها اطلاعات خود را در این زمینه افزایش داده تا خرید هوشمندانه ای داشته باشید. 

5 روش اتصال گوشی به تلویزیون با کابل

5 روش اتصال گوشی به تلویزیون با کابل

فهرست مطالب

روشهای اتصال گوشی به تلویزیون با کابل : یکی از قابلیت های جذاب و کاربردی گوشی موبایل این است که می توان محتوای آن را در تلویزیون تماشا کرد. تصور کنید پس از یک مسافرت و یا میهمانی به خانه برمی گردید و دوست دارید تصاویر و ویدیوهایی که در این مراسم و یا در سفر با گوشی خود ثبت کرده اید را در صفحه ای بزرگ مانند تلویزیون تماشا کنید. این قابلیت در گذشته وجود نداشت ولی امروزه با گوشی های هوشمند امکان پذیر شده است.

لذت دیدن تصاویر و ویدیوهای گوشی در تلویزیون و یا وب گردی و گشت و گذار در فضاهای مجازی به مدد کابل هایی امکان پذیر است. در این مقاله می خواهیم شما را با روش های اتصال گوشی به تلویزیون با کابل آشنا کنیم پس در ادامه با فروشگاه شایان جانبی عرضه کننده انواع کابل ، شارژر ، پاوربانک ، هاب و … همراه باشید.

روشهای اتصال گوشی به تلویزیون با کابل کدامند؟

در پاسخ به اینکه چطور گوشی خود را به تلویزیون وصل کنیم چند پاسخ وجود دارد. یکی از راحت ترین روش ها اتصال توسط کابل است. در اینجا با 5 روش اتصال گوشی به تلویزیون با انواع کابل آشنا می شویم :

روش اول : اتصال گوشی به تلویزیون با کابل USB

شما می توانید به کمک کابل یو اس بی (USB) گوشی موبایل خود را به تلویزیون وصل کنید. در این حالت گوشی شما همچون یک فلش مموری برای تلویزیون شماست که می توانید به ویدیوها ، تصاویر و … گوشی دسترسی داشته باشید. برای اتصال کابل یو اس بی از گوشی به تلویزیون کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  • از منوی تنظیمات گوشی به بخش Developer Options وارد شده و گزینه USB Debugging را فعال کنید.
  • سپس کابل را به گوشی و تلویزیون وصل کنید. توجه کنید که سوکت یو اس بی به تلویزیون و سر دیگر کابل به گوشی از طریق درگاه شارژ وصل می شود.
  • بعد از برقراری اتصال منوی Use USB For روی صفحه گوشی بصورت پاپ آپ ظاهر می گردد که بایستی در بین گزینه های آن گزینه File Transfer را انتخاب نمایید.
  • اکنون تلویزیون گوشی شما را می شناسد. حالت ورودی تلویزیون باید روی USB قرار گیرد تا ویدیو ، عکس و صوت را بتوانید انتخاب و پخش نمایید.

توجه کنید که با استفاده از کابل یو اس بی تنها می توانید محتوای درون گوشی خود نظیر ویدیو و عکس را مشاهده کنید و نمی توانید بازی های گوشی را فعال کرده و بازی کنید. اگر هنوز کابل USB تهیه نکرده اید و یا کابل شما فرسوده و بی کیفیت شده پیشنهاد می کنیم از فروشگاه شایان جانبی نسبت به خرید کابل USB با کیفیت و اصل اقدام کنید.

5 روش اتصال گوشی به تلویزیون با کابل

روش دوم : اتصال گوشی به تلویزیون با کابل HDMI

علاوه بر کابلهای HDMI معمولی و استاندارد در بازار کابلهای Micro HDMI و Mini HDMI هم وجود دارند. از سویی درگاه و پورت بعضی از گوشی ها با سوکت کابل های میکرو یا مینی اچ دی ام آی هماهنگی دارند. برای اتصال گوشی به تلویزیون با کابل HDMI کافیست یک سر کابل را به درگاه تلویزیون و سر دیگر را به گوشی وصل کنید. این کار بسیار راحت و آسان است و شما می توانید به محتویات گوشی خود در صفحه تلویزیون دسترسی داشته باشید.

روش سوم : اتصال گوشی به تلویزیون با کابل mhl یا Slimport

آداپتورها و کابلهای mhl هم می توانند برای اتصال گوشی به تلویزیون استفاده شوند. این نوع آداپتورها از یک سو به کابل HDMI و بعد به تلویزیون متصل می گردند و از طرف دیگر مستقیما به گوشی متصل می شوند. ولی قبل از خرید کابل mhl اول مطمئن شوید که تلویزیون و گوشی شما از این نوع استاندارد پشتیبانی می کند.

5 روش اتصال گوشی به تلویزیون با کابل

روش چهارم : اتصال گوشی به تلویزیون با کابل USB Type C به HDMI

اغلب گوشیهایی که اخیرا وارد بازار شده اند دارای پورت Type C هستند. اگر گوشی شما هم دارای این نوع پورت است می توانید با یک مبدل USB Type C به HDMI موبایل خود را به تلویزیون وصل کنید و از تماشای ویدیو و تصاویر در تلویزیون لذت ببرید. البته تنوع این نوع کابل ها در بازار زیاد است ولی سعی کنید کابل با کیفیت و اصل خریداری نمایید. خرید از فروشگاه شایان جانبی عرضه کننده انواع کابل و سایر لوازم جانبی موبایل پیشنهاد ما به شماست.

روش پنجم : اتصال گوشی به تلویزیون با کابل لایتنینگ

این روش مخصوص افرادی است که دارای گوشی آیفون هستند. برای اتصال گوشی آیفون به تلویزیون نیاز به کابل لایتنینگ به HDMI دارید. این نوع کابل انواع گوناگونی دارد که بعضی از آنها بسیار ساده و بعضی دیگر دو درگاه دارند. یکی از این پورت ها جهت اتصال کابل شارژ گوشی می باشد و این مزیت را دارد که اگر در هنگام انتقال تصاویر به تلویزیون شارژ گوشی تمام شد بتوانید همزمان به شارژ گوشی و تماشای فیلم و تصاویر در تلویزیون بپردازید.

درگاه دوم Lightening Digital AV به کابل HDMI متصل می شود و سر دیگر کابل اچ دی ام آی باید به درگاه تلویزیون متصل شود. در آن طرف مبدل لایتنینگ سوکتی دیده می شود که آن را باید مستقیما به پورت شارژ گوشی متصل نمایید. پس از برقراری همه اتصال ها کافیست حالت Source در تلویزیونتان را روی HDMI مدنظر تنظیم نموده و به تماشای فیلم و عکس در تلویزیون بپردازید.

5 روش اتصال گوشی به تلویزیون با کابل

کلام آخر

در این مقاله با 5 روش اتصال گوشی به تلویزیون با کابل آشنا شدیم. اگر قصد خرید هر یک از کابل های نام برده شده را دارید می توانید با کارشناسان فروش شایان جانبی تماس بگیرید. محصولات فروشگاه شایان جانبی همگی از برند معتبر مک دودو و دارای گارانتی معتبر می باشند.

فروشگاه شایان جانبی

اگر قصد خرید تجهیزات و لوازم جانبی موبایل ، کامپیوتر و یا برخی اکسسوریهای خودرو نظیر هولدر موبایل ، شارژر فندکی و … را دارید فروشگاه شایان جانبی انتخاب مناسبی برای شماست . خرید انواع محصولات از این فروشگاه به صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر می باشد . کارشناسان این مجموعه آماده راهنمایی و ارائه مشاوره در مورد خرید محصولات مورد نیاز شما از این فروشگاه هستند . در اینستاگرام ما را دنبال کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *