وبلاگ

وبلاگ شایان جانبی، در زمینه فروش کابل، شارژر، اکسسوری ماشین، صوتی و تصویری، هاب به دصورت عمده و تکی فعالیت دارد. شما می توانید با مطالعه وبلاگ ها اطلاعات خود را در این زمینه افزایش داده تا خرید هوشمندانه ای داشته باشید. 

هاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

هاب چیست فروشگاه شایان جانبی

فهرست مطالب

در پاسخ به سوال هاب چیست باید گفت هاب از تجهیزات شبکه است که ارسال و دریافت داده های شبکه را بعهده دارد. در واقع نقطه اتصال بین دستگاههای موجود در شبکه محلی را هاب می گویند. وقتی هاب از یکی از پورتهای خود سیگنالی را دریافت نماید آن را تکثیر و به دیگر پورتها باز میفرستد تا این سیگنال در نهایت به گره مقصد برسد. هاب ها انواع گوناگونی دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت . فروشگاه شایان جانبی عرضه کننده انواع هاب ، کابل ، شارژر ، اکسسوری خودرو و … شما را به مطالعه مقاله هاب چیست دعوت می کند .

تفاوت سوئیچ و هاب چیست ؟

هاب عملکردی شبیه به سوئیچ دارد و موجب اتصال گره های شبکه محلی در یک نقطه میشود. اما باید گفت که هاب نسبت به سوئیچ ساده تر است و کم و کاستی هایی دارد . هاب یکی از دستگاه های شبکه است که امکان میدهد تا چند دستگاه دیگر به شبکه اتصال پیدا کند در حالیکه سوئیچ شبکه دستگاههای گوناگون در یک شبکه کامپیوتری را بهم اتصال می دهد . در واقع هاب روی لایه فیزیکی کار میکند ولی سوئیچ روی لایه پیوند داده عمل می نماید .

مقاله پیشنهادی : راهنمای خرید هولدر موبایل

هاب چیست تفاوت هاب و سوییچ

کاربرد انواع هاب چیست ؟

هاب ها از نظر فنی به سه دسته تقسیم می شوند :

هاب پسیو یا منفعل

این نوع هاب تنها کابلهای منتهی به گره های شبکه محلی را به هم اتصال می دهند و سیگنالهای دریافتی روی پورتهای خود را تکثیر نموده و به سایر پورتها ارسال می نمایند . این تنها واکنش هاب منفعل است و واکنش دیگری در قبال سیگنالهای دریافتی از خود نشان نمی دهد یعنی سیگنالها را تقویت و بازتولید نمی کند .

هاب اکتیو یا فعال

این هابها علاوه بر قابلیت های هاب های منفعل، سیگنالها را تقویت و بازتولید می کنند . هاب اکتیو می تواند سیگنالهای معیوب را قبل از تکثیر نمودن و ارسال به سایر پورتها تقویت و بازتولید نماید تا سیگنال درست به مقصد برسد.

هاب هوشمند

این نوع هاب ها علاوه بر قابلیتهای هاب های فعال به بعضی نرم افزارهای مدیریتی مجهزند که این موجب می شود تعدادی از عیبهای شبکه را شناسایی کرده و از بعضی رویدادهای جاری در شبکه مطلع شوید.

بیشتر بخوانید : عوامل موثر بر قیمت کابل HDMI

هاب چیست کاربرد انواع هاب

مزایای انواع هاب چیست ؟

  • هاب ها اغلب از سوئیچ ها در شبکه ارزانتر و کم هزینه تر هستند .
  • هاب نظیر سوئیچ یک وسیله ضروری برای ایجاد شبکه است که گره های شبکه را در یک نقطه مشترک بهم اتصال می دهد .
  • هاب نیاز به تنظیمات خاص و پیکربندی ندارد و کلا کار کردن با آن بسیار آسان است .

معایب انواع هاب چیست ؟

  • هاب بجای انتقال مستقیم داده از مبدا به مقصد هر یک از بسته ها را تکثیر نموده و سپس آن را به سایر پورتها میفرستد که نتیجه آن مصرف پهنای باند شبکه و همچنین ایجاد ترافیک بیهوده برای شبکه است .
  • هاب سیگنال های دریافتی از مبدا را نه تنها به مقصد واقعی بلکه به سایر پورتها هم ارسال می نماید که این زمینه ای برای بروز حملات امنیتی بوکشی شبکه ایجاد می کند .

کلام آخر

در مقاله هاب چیست با انواع هاب آشنا شدیم اگر قصد دارید به سراغ شبکه های بزرگ بروید سوئیچ انتخاب مناسب تری برای شماست ولی برای شبکه های کوچک هاب می تواند کار راه انداز باشد . چنانچه برای خرید هاب یا سوئیچ دچار تردید هستید می توانید از کمک و مشاوره کارشناسان شایان جانبی بهره بگیرید .

پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین پاوربانک وایرلس 2023 را مطالعه کنید. 

هاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

فروشگاه شایان جانبی

عرضه انواع کابل ، شارژر، هاب ، اکسسوری ماشین و تجهیزات جانبی صوتی و تصویری در فروشگاه شایان جانبی انجام می شود . کلیه لوازم و تجهیزات موجود در فروشگاه شایان از برند معروف و معتبر مک دودو می باشد . جهت خرید آنلاین و حضوری می توانید با این فروشگاه تماس بگیرید .

6 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *