وبلاگ

وبلاگ شایان جانبی، در زمینه فروش کابل، شارژر، اکسسوری ماشین، صوتی و تصویری، هاب به دصورت عمده و تکی فعالیت دارد. شما می توانید با مطالعه وبلاگ ها اطلاعات خود را در این زمینه افزایش داده تا خرید هوشمندانه ای داشته باشید. 

دانگل وای فای چیست؟

دانگل وای فای فروشگاه شایان جانبی

فهرست مطالب

واژه Dongle (دانگل) که به آن آداپتور وایرلس هم می گویند چندین سال است که زیاد شنیده می شود . دانگل وای فای در واقع قطعه ای کوچک است که به تلویزیون ، کامپیوتر شخصی و … وصل می شود تا بتوان از امکاناتی بیشتر نظیر استفاده از اینترنت به صورت بی سیم استفاده کرد .

دانگل ها غالبا بصورت یو اس بی طراحی میشوند و امکان ارتباط بین دو یا چند سیستم را به صورت وایرلس ایجاد می کنند . برای آشنایی بیشتر با دانگل وای فای ، قیمت ، کاربرد و انواع آن با این مقاله همراه باشید . فروشگاه شایان جانبی عرضه کننده انواع کابل ، هاب ، پاوربانک ، اکسسوری خودرو و … شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند .

مزایای استفاده از دانگل وای فای

استفاده از دانگل های وای فای قطعا مزایایی دارد که تا این حد مورد استقبال کاربران قرار گرفته است . در اینجا به چند مورد از مزایای دانگل های وای فای اشاره می کنیم :

  • کاربری آسان و اتصال سریع : از طریق دانگل wifi می توان به راحتی به بلوتوث یا اینترنت وصل شد . از این طریق دیگر نیازی به سیم و کابل و اجزای دیگر نیست و کار به سرعت و آسان انجام می شود .
  • اندازه مناسب : دانگل ها به قدری کوچک و کم جا هستند که به راحتی می توان آنها را با خود حمل کرد و اندازه ای کوچکتر از یک فلش مموری معمولی دارند .
  • قیمت مناسب : برخی برندهای نامعتبر اقدام به تولید دانگل های وای فای کرده و با قیمتی پایین آن را به بازار عرضه می کنند. ولی باید گفت که دانگل های تولید برندهای معتبر هم قیمت چندان بالایی ندارند و در مقابل کاری که انجام می دهند از قیمت مقرون به صرفه ای برخوردارند .

مقاله پیشنهادی : شارژر فندکی چیست ؟

دانگل وای فای دانگل لپ تاپ

دانگل وای فای چگونه کار می کند؟

دانگل از یک مدار فیزیکی جهت پشتیبانی از شبکه ساخته شده است . جهت اتصال به کامپیوتر یک درایور و برنامه ای برای آن طراحی شده که امکان ایجاد تنظیمات مختلف و پیکره بندی در ویندوز را ممکن می کند . پس بدون برنامه راه اندازی دانگل به این سادگی ها امکان پذیر نمی باشد . در دانگل ها اغلب از چراغهای LED هم استفاده می شود تا مشخص شود اتصال برقرار شده است .

دانگل وای فای تلویزیون

شما با استفاده از یک دانگل های وای فای می توانید تلویزیون معمولی خود را به یک تلویزیون از نوع هوشمند تبدیل کنید . یعنی با دانگل می توانید فایلها و تصاویر گوشی موبایل یا لپ تاپ خود را به تلویزیون انتقال دهید و از قابلیت های صفحه تصویر بزرگ استفاده کنید . این قابلیت خصوصا برای گیمرها بسیار مفید است چرا که می توانند با استفاده از گوشی و اتصال آن به تلویزیون در صفحه ای بزرگتر به بازی های کامپیوتری بپردازند.

چطور یک دانگل وای فای مناسب بخریم؟

برای خرید دانگل wifi مناسب باید نکاتی را رعایت کرد . بعضی مدلهای دانگل با آنتن و بعضی دیگر بدون آنتن هستند . مدلهای بدون آنتن برد اتصال کوتاهتری دارند و برای فواصل طولانی گزینه خوبی نیستند . برای فواصل دورتر باید از دانگلهای آنتن دار استفاده کرد که خود آنها در دو نوع تک آنتن و دو آنتن عرضه می شوند. پس اگر متراژ خانه شما زیاد است و یا فاصله میان کامپیوتر ، تلویزیون و … زیاد است می توانید از نوع آنتن دار استفاده کنید .

بیشتر بخوانید: عوامل موثر بر قیمت کابل HDMI

دانگل وای فای چگونه دانگل مناسب بخریم

قیمت دانگل وای فای کامپیوتر

قیمت دانگل wifi به چند عامل بستگی دارد . همان طور که در بالا اشاره شد دانگل های وای فای در سه نوع بدون آنتن ، تک آنتن و دو آنتن در بازار موجود می باشد . دانگل های آنتن دار در مقایسه با نوع بی آنتن گرانتر هستند. همچنین برند سازنده دانگل در قیمت آن موثر است . از طرفی مدل ، برد اتصال و نوع کدگذاری هم در قیمت این محصول تاثیرگذار خواهند بود . برای اطلاع از قیمت دقیق انواع دانگل وای فای جهت کامپیوتر ، تلویزیون و … می توانید با فروشگاه شایان جانبی تماس بگیرید .

انواع دانگل های وای فای

همان طور که در بالا به آن اشاره شد دانگل های وای فای انواع گوناگونی دارد که فارغ از مدل و برند سازنده می توان به طور کلی دانگل های وای فای را به سه دسته کلی تقسیم کرد :

  • دانگل های وای فای بدون آنتن (مناسب برای فواصل کوتاه)
  • دانگل های وای فای تک آنتن (مناسب برای فواصل نسبتا زیاد)
  • دانگل های وای فای دو آنتن (مناسب فواصل زیاد)

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله کابل OTG چیست؟ را از دست ندهید . 

دانگل وای فای انواع دانگل وای فای

بهترین دانگل های وای فای موجود در بازار

اگر قصد خرید دانگل های وای فای برای لپ تاپ ، کامپیوتر و یا تلویزیون خود را دارید ما در اینجا چند مدل از بهترین دانگل های وای فای بازار را معرفی می کنیم . همچنین شما می توانید بهترین لوازم جانبی کامپیوتر ، موبایل ، اکسسوری خودرو و … را از فروشگاه شایان جانبی بخواهید .

  • کارت شبکه بی سیم TP-Link TL-WN722N
  • دانگل وای فای TP- Link TL-WN821N
  • دانگل وای فای D-Link DWA-137
  • کارت شبکه بی سیم TP-Link TL-WN727N
  • دانگل وای فای مدل N300
  • دانگل وای فای آلفا مدل W186
  • دانگل وای فای دای هارد مدل 3
  • و …

کلام آخر

اغلب لپ تاپ ها و کامپیوترهای رومیزی کارت شبکه ندارند . دانگل وای فای به شما کمک می کند تا بدون نیاز به کابل LAN یک شبکه تشکیل دهید و به طور هم زمان از چندین دستگاه مختلف استفاده نمایید . در این مقاله با انواعی از بهترین دانگل های موجود در بازار آشنا شدیم . جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید انواع دانگل ، کابل شبکه ، هاب ، پاوربانک و … می توانید با فروشگاه شایان جانبی تماس بگیرید .

فروشگاه شایان جانبی

اگر قصد خرید تجهیزات و لوازم جانبی موبایل ، کامپیوتر و یا برخی اکسسوریهای خودرو نظیر هولدر موبایل ، شارژر فندکی و … را دارید فروشگاه شایان جانبی انتخاب مناسبی برای شماست . خرید انواع محصولات از این فروشگاه به صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر می باشد . کارشناسان این مجموعه آماده راهنمایی و ارائه مشاوره در مورد خرید محصولات مورد نیاز شما از این فروشگاه هستند . در اینستاگرام ما را دنبال کنید .

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *