وبلاگ

وبلاگ شایان جانبی، در زمینه فروش کابل، شارژر، اکسسوری ماشین، صوتی و تصویری، هاب به دصورت عمده و تکی فعالیت دارد. شما می توانید با مطالعه وبلاگ ها اطلاعات خود را در این زمینه افزایش داده تا خرید هوشمندانه ای داشته باشید. 

کاربرد کابل لایتینگ

کاربرد کابل لایتینگ فروشگاه دیجی گیم کنسول

فهرست مطالب

کاربرد کابل لایتینگ چیست ؟ در سال 2012 شرکت اپل درگاه شارژ جدیدی به نام پورت لایتنینگ را به بازار معرفی کرد . برای شارژ گوشی های آیفون با این پورت نیاز به نوعی کابل جدید هم بود . این کابل هم همنام پورت لایتینگ یا لایتنینگ نام گرفت. کاربرانی که از گوشی های اپل استفاده می کنند میتوانند با کابل لایتینگ نسبت به شارژ گوشی خود اقدام نمایند . اگر تمایل دارید بیشتر در مورد کاربرد کابل لایتینگ بدانید با فروشگاه شایان جانبی عرضه کننده انواع کابل ، هاب ، پاوربانک ، اکسسوری خودرو و … همراه باشید .

پورت لایتنینگ چیست ؟

پورت لایتنینگ (Lightning) درگاه کوچکی است که در پایین آیفونها ، آیپادها و آیپدها وجود دارد . پورت لایتینگ یک رابط شارژ مختص دستگاههای آیپد و آیفون به حساب می آید که نسبت به پورتهای قبلی و قدیمی که 30 پینی بودند مقاومتر و کوچکتر است .

کابل لایتینگ چیست؟

کابل لایتنینگ در واقع در یک طرف کانکتور لایتینگ و در سمت دیگر کانکتور یو اس بی را دارد . این کابل را میتوان به دستگاههایی که از یو اس بی پشتیبانی می کنند متصل کرد . برای شارژ آیفون و آیپد نیز می توان آن را به شارژر متصل کرد .

مقاله پیشنهادی : کابل اچ دی ام آی چیست؟

کاربرد کابل لایتینگ قیمت کابل لایتینگ

کاربرد کابل لایتینگ

کابل لایتینگ تنها برای شارژ کردن آیفون و آیپد تولید نشده بلکه کاربردهای دیگری هم دارد. یکی از مهمترین کاربرد کابل لایتینگ انتقال داده و دیتاست . با اتصال کابل لایتینگ به کامپیوتر و آیفون میتوان ویدیوها ، تصاویر ، فایلهای صوتی و سایر فایلها را منتقل کرد . در این حال علاوه بر تبادل اطلاعات آیفون یا آیپد شما در حال شارژ شدن نیز هست . همچنین می توان با کابل لایتینگ به لوازم جانبی نظیر دوربین ، اسپیکر ، هدفون و … نیز متصل شد .

مزایای پورت لایتینگ

پورت لایتینگ مزایای زیادی دارد چرا که شرکت اپل برای تک تک محصولات خود به جزئیات اهمیت داده و حساسیت به خرج می دهد . در اینجا به چند مورد از مزایای پورت لایتینگ اشاره می کنیم:

متقارن بودن : کانکتور کابل درگاه لایتینگ به صورت متقارن طراحی شده و از هر سمتی می توان آن را وارد پورت نمود. در اغلب گوشی های اندرویدی قدیمی تر درگاهها طراحی نامتقارن داشتند و قبل از اتصال کابل به گوشی باید جهت کابل بررسی می شد که در کابل لایتینگ این مشکل حل شده است . در بسیاری مواقع با اشتباه وارد کردن کابل به پورت به هر دو آنها آسیب می رسید پس از سال 2015 به بعد کلیه گوشیهای اندروید به تایپ c مجهز شد تا نظیر کابل لایتینگ طراحی متقارن داشته باشند .

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله کابل OTG چیست؟ را از دست ندهید . 

کاربرد کابل لایتینگ مزایای پورت لایتینگ

قدرت بالا در انتقال انرژی : کابلهای لایتینگ در مقایسه با کابلهای دیگر یو اس بی از قدرت بالاتری برای انتقال انرژی برخوردارند. این نوع کابلها تا 12 وات انرژی را می توانند انتقال دهند در حالی که کابلهای عادی نهایتا تا 9 وات می توانند انرژی انتقال دهند.

طراحی مقاوم و ظریف : پورتهای 30 پینی اپل در مقایسه با پورت لایتینگ بزرگتر بود و فقط می توانست انرژی را منتقل کند. در عوض پورت لایتینگ ظریف تر ، مقاومتر و برای انتقال انرژی و داده طراحی شده بود . شارژ گوشی و تبلیت با این کابلها بسیار سریعتر از کابلهای معمولی است . همین تکنولوژی تولید کابل لایتینگ باعث شد تا شرکت اپل نسبت به طراحی گوشی های سبک تر و نازکتر اقدام کند .

قابلیت انتقال همزمان داده و انرژی : همانطور که اشاره کردیم کابل لایتینگ تنها برای انتقال انرژی نیست و داده ها را نیز می توان با آن منتقل کرد. این نوع کابلها قابلیت پردازش آنالوگ و دیجیتال را دارد . شما می توانید همزمان با اینکه دارید گوشی یا لپ تاپ خود را شارژ می کنید نسبت به انتقال عکس ، ویدیو، فایل و … نیز اقدام کنید.

فروشگاه شایان جانبی

اگر قصد خرید تجهیزات و لوازم جانبی موبایل ، کامپیوتر و یا برخی اکسسوریهای خودرو نظیر هولدر موبایل ، شارژر فندکی و … را دارید فروشگاه شایان جانبی انتخاب مناسبی برای شماست . خرید انواع محصولات از این فروشگاه به صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر می باشد . کارشناسان این مجموعه آماده راهنمایی و ارائه مشاوره در مورد خرید محصولات مورد نیاز شما از این فروشگاه هستند . در اینستاگرام ما را دنبال کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *