وبلاگ

وبلاگ شایان جانبی، در زمینه فروش کابل، شارژر، اکسسوری ماشین، صوتی و تصویری، هاب به دصورت عمده و تکی فعالیت دارد. شما می توانید با مطالعه وبلاگ ها اطلاعات خود را در این زمینه افزایش داده تا خرید هوشمندانه ای داشته باشید. 

شارژر وایرلس چیست؟

شارژر وایرلس چیست فروشگاه شایان جانبی

فهرست مطالب

شارژر وایرلس چیست؟ از زمانی که گوشی های همراه وارد بازار شدند تجهیزات جانبی از قبیل شارژرها نیز به بازار ورود پیدا کردند . شارژرهای گذشته اغلب از نوع با سیم بودند و با اتصال به برق شهری موجب شارژ گوشی همراه ، تبلت ، لب تاپ و … می شدند. اما امروزه بازار شارژرهای وایرلس بسیار داغ شده است .

شاید این سوال برایتان مطرح شود که کاربرد شارژر وایرلس چیست؟ یا شارژرهای وایرلس چه ویژگیها و چه معایب و مزایایی دارند و سوالاتی از این دست. در این مقاله با فروشگاه شایان جانبی همراه باشید تا به کلیه سوالات شما در این زمینه پاسخ گفته شود .

شارژر وایرلس چیست؟

شارژر وایرلس یا بی سیم انرژی برق را میان مدارهای الکتریکی بین 2 دستگاه انتقال می دهد بدون اینکه به اتصال سیم نیاز باشد . این انرژی از راه شارژ القایی و با مدارهای سیم پیچی مخصوص میان دو دستگاه انتقال پیدا می کند . فناوری که در این شارژرها استفاده می شود Qi است که شرکت سامسونگ و اپل و دیگر برندهای معتبر و معروف دنیا از این فناوری برای تهیه شارژرهای خود استفاده می کنند.

پیشنهاد می کنیم مقاله دانگل وای فای چیست؟ را مطالعه کنید. 

شارژر وایرلس چیست قیمت شارژر وایرلس

شارژر وایرلس چگونه کار می کند؟

شارژرهای بی سیم یا وایرلس برای این که گوشی یا سایر وسایل از این دست را شارژ کنند به دو وسیله نیاز دارند . اول شارژر و دوم گیرنده شارژ . شارژرها که اغلب در صفحات یا پد شارژر بی سیم جاسازی شده اند ولی گیرنده شارژ دستگاهی است که بایستی در داخل گوشی ، تبلت و … تعبیه شده باشد. پس قبل از اینکه بخواهید شارژر وایرلس بخرید باید از مجهز بودن دستگاه خود به این فناوری مطمئن شوید.

در داخل پد یا صفحه شارژر و همچنین در گیرنده شارژ شما سیم پیچهای مسطح و تخت تعبیه شده اند. وقتی که گوشی روی صفحه یا پد قرار گرفت بدلیل وجود داشتن جریان الکتریکی در داخل پد شارژ و عبور این جریان از بین این سیم پیچها میدانی مغناطیسی تولید میشود . این میدان مغناطیسی از راه القا انرژی به سیم پیچهای گیرنده منتقل می شود. سیم پیچهای گیرنده انرژی را به حالت جریان دریافت میکنند و در باتری خود ذخیره می نمایند .

با همین روش گوشی، تبلت و سایر لوازم شما بدون اینکه نیاز به کابل و سیم داشته باشد و تنها با قرار گیری روی صفحه یا پد شارژ می گردد. قابل ذکر است که پد شارژر وایرلس جهت تامین انرژی خود باید به برق مستقیم اتصال پیدا کند. وایرلس بودن شارژر به معنی آن نیست که خود آن نیز نیاز به اتصال به برق ندارد بلکه در اتصال میان شارژر و دستگاه گیرنده شارژ نیاز به سیم و کابل و برق وجود ندارد .

مقاله پیشنهادی : عوامل موثر بر قیمت کابل HDMI

شارژر وایرلس چیست شارژر چگونه کار می کند

مزایا و معایب شارژر وایرلس چیست؟

شارژر وایرلس هم نظیر هر تکنولوژی یا وسیله دیگری معایب و مزایایی دارد که در اینجا به چند مورد از آن اشاره می کنیم. ابتدا به مزیت های شارژرهای وایرلس می پردازیم :

  • آسانی و سهولت استفاده از شارژر وایرلس در مقایسه با شارژرهای سیم دار
  • عمر شارژرهای وایرلس در مقایسه با شارژرهای سیم دار بسیار بیشتر است .
  • در شارژرهای وایرلس مشکلاتی از قبیل پارگی سیم ، خرابی پورت ، داغ شدن آداپتور و … وجود ندارد.
  • در گوشیهای جدید آیفون و بعضی دیگر از برندها جک هندزفری وجود ندارد و اگر شخصی بخواهد از هندزفری سیم دار استفاده کند باید از پورت شارژ استفاده نماید. پس اگر شخص همزمان نیاز به شارژ باتری با شارژر سیمی و گوش دادن به موسیقی با هندزفری سیمی داشته باشد امکان یکی از آنها فراهم نیست .

حال که با مزیت های شارژر وایرلس آشنا شدیم بهتر است ببینیم معایب شارژر وایرلس چیست؟

شارژرهای وایرلس در مقایسه با شارژرهای سیم دار سرعت کمتری برای شارژ دارند که البته سعی شده در ورژن های جدید این مشکل رفع شود .

زمانی که گوشی خود را با شارژر وایرلس شارژ می کنید در آن زمان قادر به استفاده از گوشی خود نیستید . چرا که گوشی باید روی پد یا صفحه شارژر وایرلس قرار گیرد . البته این برای افرادیکه به گوشی اعتیاد دارند و یا زیاد با گوشی کار می کنند یک مزیت است که برای مدت کوتاهی دچار یک توفیق اجباری شوند و دست از کار با گوشی بردارند.

از آنجا که بازدهی شارژرهای وایرلس کمتر است امکان داغ شدن پد شارژ و گوشی همراه شما بیشتر است . البته این مشکل هم در گوشی های جدید تا حدودی رفع شده است.

از کجا بفهمیم گوشی همراه ما قابلیت شارژ بی سیم را دارد؟

سه روش برای تشخیص وجود دارد که این سه روش عبارتند از :

روی جعبه گوشی ها یا در دفترچه راهنمای آنها می توانید در قسمتی که مشخصات باتری در آن ذکر شده جستجو کنید. اگر به Qi اشاره شده باشد یا عبارت “magnetic fast wireless charging” روی آن ذکر شده باشد به این معنی است که گوشی شما مجهز به این فناوری است.

اگر به جعبه گوشی و دفترچه راهنما دسترسی ندارید می توانید به سایت گوشی خود سری بزنید. مثلا اگر گوشی شما از برند سامسونگ است وقتی به سایت سامسونگ مراجعه کنید و مدل گوشی خود را در آن سرچ کنید می توانید مشخصات آن اعم از مشخصات باتری را مشاهده نمایید .

و در آخر می توانید به سایت معتبر و مرجع gsmarena.com مراجعه نموده و در باکس جستجوی آن مدل گوشی همراه خود را سرچ کنید . پس از مدت کوتاهی لیست مشخصات کامل گوشی شما به نمایش در می آید و می توانید بررسی کنید که به فناوری شارژ وایرلس مجهز است یا خیر.

بیشتر بخوانید : هاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

شارژر وایرلس چیست مزایا و معایب شارژر وایرلس

کاربرد شارژر وایرلس چیست؟

  • استفاده از شارژر وایرلس در هتل ها ، دفاتر کار و مکان های عمومی
  • شارژ گوشی همراه در اتومبیل ، هواپیما یا قطار
  • استفاده از شارژر وایرلس در خانه هایی که پریزهای برق محدودی دارند

کلام آخر

در این مقاله با موضوع شارژر وایرلس چیست و کاربردها و مزایا و معایب آن آشنا شدیم . دنیای فناوری و تکنولوژی پیشرفته تر می شود و همگام با آن استفاده از لوازم و وسایل الکترونیکی راحت تر و در دسترس تر می شوند. حال اگر قصد خرید شارژر وایرلس را دارید می توانید با فروشگاه شایان جانبی تماس بگیرید . این فروشگاه عرضه کننده انواع کابل شارژ، شارژر، هاب ، پاوربانک ، اکسسوری خودرو و … از برندهای معتبر دنیا می باشد. کافیست با ما تماس بگیرید .

فروشگاه شایان جانبی

عرضه انواع کابل ، شارژر، هاب ، اکسسوری ماشین و تجهیزات جانبی صوتی و تصویری در فروشگاه شایان جانبی انجام می شود . کلیه لوازم و تجهیزات موجود در فروشگاه شایان از برند معروف و معتبر مک دودو می باشد . جهت خرید آنلاین و حضوری می توانید با این فروشگاه تماس بگیرید .

در اینستاگرام ما را دنبال کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *